چرا صفحه تلویزیون تغییر رنگ میدهد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 23 آذر 1399
بازدید : 100
نویسنده : z.omi

 

بدون شک یکی از کاربردی‌ترین وسایل خانه تلویزیون است. به هم ریختگی رنگ تلویزیون اتفاقی آزارنده است که به سختی می‌توان آن را نادیده گرفت. مشکلاتی مثل تغییر رنگ‌ها، وجود رنگ‌های اضافی در تصویر، و در نهایت آبی شدن صفحه تلویزیون از جمله این موارد آزاردهنده هستند. در این مطلب علت آبی شدن صفحه تلویزیون ال ‌ای ‌دی را بررسی کرده و راه‌های پیشگیری و بر طرف‌کردن آن را معرفی می‌کنیم. این موارد در صورت وارد بود شما به صورت تعمیر تلویزیون در منزل نیز میتواند کمک کننده باشد.

 

دلایل زیادی از ضربه خوردن پنل تلویزیون گرفته تا جریان‌های مغناطیسی و مشکلات بک‌لایت و پیکسل‌های صفحه تلویزیون ال ‌ای ‌دی، می‌توانند باعث به وجود آمدن این مشکل باشند. به این ترتیب می‌توان گفت عوامل زیادی می‌توانند علت آبی شدن صفحه تلویزیون LED باشند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم. این مشکل باعث می‌شود کیفیت تصویر تلویزیون شما پایین آمده و نتوانید به خوبی از آن لذت ببرید.

 

خرابی پنل علت آبی شدن یا تغییر رنگ صفحه تلویزیون

پنل همان صفحه نمایش تلویزیون است که قطعه اصلی آن را تشکیل داده و تنظیمات رنگ در آن انجام می‌شود. این قطعه بسیار حساس است و در صورت جابجایی بد تلویزیون، ضربه خوردن و یا قرار گرفتن در کنار وسایل گرمایشی، ممکن است آسیب ببیند. اغلب خراب شدن رنگ ارتباط مستقیم با پنل دارد، اما تشخیص قطعی این موضوع کار سختی است. در صورت آسیب دیدن پنل و عدم امکان تعمیر آن، راهی به جز تعویض پنل تلویزیون باقی نمی‌ماند.

 

این کار هزینه به نسبت سنگینی دارد چرا که پنل مهم‌ترین بخش از یک تلویزیون ال ‌ای ‌دی محسوب می‌شود. در صورتی که تنها راه تعویض پنل باشد، لازم است برای انجام این کار با تعمیرکار متخصص تعمیر تلویزیون هماهنگ شوید. تعویض پنل کاری بسیار فنی است که بهتر است در صورت عدم آشنایی فنی مناسب، خودتان را به هیچ وجه درگیر آن نکنید. همچنین در هنگام تعویض پنل، سعی کنید پنل جایگزین مناسبی خریداری کنید و از استفاده از پنل‌های متفرقه خودداری کنید. بعضی از این پنل‌ها قیمت ارزان‌تری دارند اما به سرعت دچار مشکل، خصوصا مشکلات رنگی می‌شوند. برای اجتناب از این مشکلات از پنل‌های استاندارد که دارای ضمانت مناسب هستند استفاده کنید.

 

در مجموع پنل تلویزیون حساسیت بالایی دارد و بهتر است برای پیشگیری از خرابی آن به خوبی از آن محافظت کنید. قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد، ضربه خوردن، جابجایی در حال روشن بودن، و همچنین خیس شدن صفحه تلویزیون می‌تواند باعث دیدن آن و بروز مشکلات رنگی در تلویزیون شود. با پیشگیری از این موارد می‌توانید از این علت آبی شدن صفحه تلویزیون ال ‌ای ‌دی پیشگیری کنید.

 آبی شدت صفحه تلویزیون

خرابی بک لایت عامل تغییر رنگ صفحه تلویزیون

 

به نور پس زمینه در تلویزیون، بک لایت میگویند. در واقع بک لایت همان منبع نوری است که برای ایجاد تصویر روی پنل تلویزیون ایجاد شده است. در تلویزیون های قدیمی قسمتی به نام بک لایت وجود نداشت. با تولید تلویزیون های LCD و LED بک لایت را میتوان جز مهم ترین قطعات تلویزیون دانست.

بک لایت منبع نور لازم برای مشاهده تصویر می باشد و اگر این منبع نور دچار آسیب شود و نتواند نور کافی و لازم را به صفحه پنل بتاباند تصویری برای کاربران نمایش داده نمی شود و یا تصویر نمایش داده شده همراه با وجود رنگ و هاله های غیر طبیعی خواهد بود . در مواردی خرابی بک لایت تلویزیون در اثر عوامل مختلفی مثل روشن بودن زیاد ، ضربه و... باعث آبی شدن صفحه تلویزیون می شود ، خوشبختانه   در مقایسه با پنل دستگاه کم هزینه خواهد بود.

 علت تغییر رنگ صفحه تلویزیون

مشکلات پیکسل ها

اگر بخواهیم یک تعریف مختصر و مفید از پیکسل داشته باشیم باید بگوییم که پیکسل‌ها نقاط نورانی هستند که با توجه به تصویری که در صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود، قابلیت تغییر رنگ را دارند. پیکسل‌ها به صورتی طراحی شده‌‌اند که با تغییر تصویر، رنگ آن‌ها عوض می‌شود. اگر صفحه نمایش تلویزیون یک تصویر ثابت را برای مدت طولانی نمایش دهد، پیکسل‌ها به اصطلاح گیر می‌کنند و فقط همان رنگ را نمایش خواهند داد.

اگر که علت ابی شدن صفحه تلویزیون ال ‌ای ‌دی مربوط به پیکسل‌ها باشد، به راحتی می‌توان با برخی از برنامه‌های بازیابی این مشکل را بر طرف کرد. از دیگر عواملی که روی پیکسل‌ها تاثیر دارد، دما می‌باشد. اگر محیطی که تلویزیون در آن قرار دارد بیش از حد سرد باشد، مایع کریستالی پنل ال ‌ای ‌دی به خوبی گرم نشده و نمی‌تواند وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد. اما حل کردن این مشکل به مراتب آسان‌تر است، به این صورت که اگر شما دما محیط را بالا ببرید، این مشکل برطرف خواهد شد.

 





:: برچسب‌ها: تعمیر تلویزیون , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مقالات مفید و کاربردی و آدرس abcdez.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com